Kahdeksas päivä vei minut mm. mainoslahjojen maailmaan, ja samana päivänä sain myös Suunnon rannetietokoneen VMP:n tarjoamana. Päivästä jäi mieleen soitetut asiakastyytyväisyyspyhelut ja niistä saatu palaute. Tulipahan tästä firmasta myös ostettua vähän tavaraa. Mutta millainen blogitekstini oli tältä päivältä? Tässä kertauksena teksti.

Projektin kahdeksas päivä vietettiin Rotor Formissa, ja ammattina oli asiakkuuspäällikkö. Päivän piti alkaa kello 9, mutta pienen ajatuskatkon vuoksi olimme paikalla tuntia aikaisemmin. Tästä huolimatta Rotor Formista meidät otti vastaan Maija Mikkola. Maija esitteli meille toimitiloja, kertoi yrityksen toiminnasta ja vei meidät yrityksen myyntinäyttelyyn. Tämän jälkeen tapasimme päivän toisen pomomme, eli toimitusjohtaja Sami Eljaalan. Sitten alkoi työpäivä.

ASIAKKUUSPÄÄLLIKKÖ

Asiakaspäällikön tehtäviin kuuluu mm. myyntityö yritysasiakkaille, säännöllinen yhteydenpito yritysasiakkaisiin ja asiakassuhteiden kehittäminen. Omaan tehtävääni kuului tänään asiakastyytyväisyyskysely, jonka tarkoituksena oli kehittää ja syventää asiakassuhteita.

Rotor toimitti tutulle energiajuomajätille tuotteita

Tuotteita tutulle energiajuomajätille – (kuvat Studio ihana)

ROTOR FORM

Rotor Form on maahantuonti- ja myyntiyhtiö, ja yritys on tunnettu erityisesti nimekkäistä merkeistä sekä tarkkaan valituista laatutuotteista. Rotor maahantuo mm. Abacus, Peter Millar ja Lottusse -merkkisiä tuotteita, jonka lisäksi Rotor vastaa Suunto, Salomon, Wilson ja Lexon -tuotteiden Suomen yritysmyynnistä. Yrityksen tuotevalikoimista löytyy myös lukuisia muita laadukkaita ja nimekkäitä tuotemerkkejä.

Yksi Rotor Formin tavoite on lisätä yritysten hyvinvointia, ja tätä ajatusta tukemaan on perustettu RotorStar-etukauppa. Tämä on palvelu, jonka voi ottaa käyttöön yritys, urheiluseura, yhdistys tai jokin muu yhteisö. Etukauppa räätälöidään brändiin sopivaksi, jonka jälkeen rajattu käyttäjäryhmä voi hankkia itselleen normaalia edullisemmin hyvinvointiin, liikuntaan ja hyvään elämään tarkoitettuja tuotteita. Valikoimissa on mm. Suunto, Salomon, Wilfa, Helkama ja Wilson -brändituotteita.

Rotor Form on kehittänyt yhteistyössä tytäryhtiönsä kanssa nykyaikaisen mainos- ja liikelahjapalvelun, joka soveltuu erityisesti suuremmille yrityksille. Yrityksen markkinointiosasto valitsee omaan brändiin sopivat tuotteet, ja ne merkitään yrityksen omalla logolla. Yrityksen ei kuitenkaan tarvitse hankkia tuotteita omaan varastoon tai sitoa rahaa itse tavaraan, sillä Rotor Form hoitaa kaikki nämä. Tuotteenne on Rotorin varastolla, josta ne toimitetaan yrityksellenne tarpeen mukaan. Erityisesti palvelu sopii yrityksille, joilla on useampi toimipiste. Jokainen toimipiste tilaa juuri sen määrän ja sitä tuotetta kun haluaa, ja koska kaikki tuotteet tulee yhdestä paikasta, voitte varmistaa että laatu ja merkinnät ovat brändiinne sopivia sekä täysin yhtenäiset toimipisteestä riippumatta.

Siirry tästä Rotor Formin sivuille.

Wilson -tuotteita

Wilson -tuotteita

PÄIVÄNI ASIAKKUUSPÄÄLLIKKÖNÄ

Aamulla olisi niin nukuttanut, mutta reippaana lähdettiin suunnistamaan Rotor Formin Espoon konttorille. Perillä huomattiin, että olimme tunnin etuajassa 🙂 Tästä huolimatta Maija Mikkola kuitenkin otti meidät iloisesti vastaan, ja tutustuimme toimitiloihin sekä itse yritykseen.

Kello yhdeksän pomonamme jatkoi Maijan lisäksi Sami Eljaala, joka on myös Rotor Form Oy:n toimitusjohtaja.

Ensimmäiseksi duunikseni tuli soittaa kaikki VMP Varamiespalvelun toimipisteet, ja selvittää onko Rotor Formin tuottama VMP-Shop jokaiselle toimipisteelle tuttu. Mikäli ei, niin sitten tehtävänä oli kertoa mistä palvelusta on kyse, ja miten se toimii. VMP oli kuitenkin tiedottanut palvelusta hyvin, sillä palvelu oli kaikille tuttu. Kyseessä on siis edellä mainittu palvelu, jossa yrityksen, tässä tapauksessa Varamiespalvelun, ei tarvitse varastoida tuotteita, eikä kaikkien toimipisteiden tarvitse etsiä omaa toimittajaa. Rotor hoitaa kaiken ilman, että yritysasiakkaan tarvitsee sitoa rahaa ja tilaa tuotteita varten.

Koska palvelu oli kaikille tuttu, oli seuraavaksi tehtävänä selvittää käyttökokemukset, mielipiteet tuotetarjonnasta ja mahdolliset toiveet. Helppo ja hauska homma!

Rotor Form edustaa Suomessa Abacus-tuotemerkkiä, ja Eliaksen tehtävänä oli soittaa kaikille jälleenmyyjille. Eliaksen piti selvittää jälleenmyyjien mielipiteet tuotteista, laadusta, hinnasta ja uudesta mallistosta.

Kello läheni puoltapäivää ja oli lounastauon paikka. Siirryimme alakertaan herkuttelemaan pihviä, salaattia sekä pannukakkua 🙂 Maha täyteen ja takaisin hommiin..

Lounaan jälkeen sain tehtäväksi soittaa RotorStar-etukaupan asiakasyrityksille, ja nyt tehtävän oli selvittää missä muodossa yritykset haluavat vastaanottaa esitteet / tiedotteet. Samalla tiedusteltiin millaista palautetta asiakasyritys on saanut etukaupan asiakkailta, eli asiakasyrityksen omalta henkilökunnalta.

Kun tämäkin homma oli valmiina, pidettiin yhteenveto Maijalle sekä Samille. Lisäksi kaikki palautteet lähti eteenpäin oikeille ihmisille, jotta palautteisiin voidaan reagoida ja Rotor voi palvella asiakkaitaan entistä paremmin.

Asiakkuuspäällikön työhuone

Asiakkuuspäällikön työhuone

Päivän päätteeksi sain lahjaksi VMP Varamiespalvelun kustantaman Suunto Traverse Black GPS-kellon. ISO KIITOS VMP! Tämä on niin monipuolinen kello, että siitä pitänee kirjoittaa ehkäpä myöhemmin ihan oma tarina. Suunto.com -sivuilla kerrotaan että kellon tärkeimmät ominaisuudet ovat:

  • GPS ja GLONASS reittinavigointiin
  • Reaaliaikainen tallennetun reitin paluunavigointinäkymä
  • Nopeuden, matkan ja korkeuden seuranta
  • Reitin suunnittelu topografisten karttojen avulla Movescount.com-sivustolla
  • Vesitiivis 100 m:n / 330 jalan syvyyteen
  • Korkeus (FusedAlti™)
  • Säänmuutokset ja myrskyhälytys
  • Auringon nousu- ja laskuajat
  • Kompassi
  • Taskulamppu
  • Päivittäisten askelmäärien ja kalorien seuranta
  • GPS-aikapäivitys
  • Värinähälytys
  • Push-ilmoitukset
  • Yhteensopiva Suunto Movescount App -sovelluksen kanssa (iOS ja Android)

Tarkemmat tiedot kellosta löytyy täältä.

Ideana on, että pidän kelloa kädessä mahdollisimman paljon. Näin voidaan verrata paljonko missäkin duunissa tulee askelia, paljonko palaa kaloreita ja kuinka raskasta mikäkin työ on. Kaikki tieto tallentuu kelloon, ja kun liitän piuhan tietokoneeseen, siirtyvät tiedot webbipohjaiseen palveluun. Voin siis milloin tahansa jälkikäteen katsoa palvelusta tiedot jotka haluan. Kello on niin monipuolinen, että menee varmasti viikonloppu opetellessa edes osa toiminnoista =) Sain kyllä opastusta Rotorin toimitusjohtajalta, mutta paljon on vielä opettelematta.

Kiitos VMP Varamiespalvelu

Kiitos VMP Varamiespalvelu

Supersiistin kellon asennus ja opettelu

Supersiistin kellon asennus ja opettelu

OMA ARVOSANA

Tämän päivän arvosanaksi annan 9-. Tähän ei oikein ole mitään lisättävää. Päivä meni hyvin ja duuni oli rentoa, kuten koko Rotorin henkilökunta.

MITÄ OPIN?

Olen aikoinaan aloittanut urani mainostuotteiden maailmassa, joten tämän päivän ala oli sinänsä tuttu. Aika on kuitenkin mennyt eteenpäin, joten sain päivitystä jo olemassa oleviin tietoihini. Lisäksi opin paljon uutta, esimerkiksi asiakastyytyväisyyskyselyn tekeminen oli minulle uusi juttu. Opin myös miten Rotor toimii, ja mikä on heidän bisnesmalli. Voin sanoa, että Rotor on oman alansa edelläkävijä! Uskon että näillä eväillä olen jatkossa paljon parempi yrittäjä, mikäli yrittäjänä vielä jatkan tämän projektin jälkeen.

KENELLE AMMATTI SOPII?

Asiakkuuspäällikön tehtäviin kuuluu myös myynti. Hyvä myyjä on ahkera, sitkeä, joustava ja hyvä puhumaan. Hyvä myyjä tulee toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, ja hyvä myyjä tuntee tuotteensa. Hyväksi myyjäksi ei vain ryhdytä, hyväksi myyjäksi synnytään. Olet loistava asiakkuuspäällikkö, mikäli täytät nämä ehdot ja yritysmyynti kiinnostaa sinua. Hyvälle myyjälle riittää aina töitä.

Oletko hyvä myyjä? Onko tässä sinun työpisteesi? Työpaikka vapaana!

Oletko hyvä myyjä? Onko tässä sinun työpisteesi? Työpaikka vapaana! (highpeak.fi)

aaa

Wilson

aaa

Mitä kello on?

aaa

Jokipiin Pellava

aaa

Moderni palosammutin