Omenakiertueeni jatkui Tampereelle, jossa kasaan tuli työpäivä numerolla 43. Näin kirjoitin tämän päivän jälkeen:

Projektini 43. duunipäivän tarjosi jälleen Omena Hotelli, mutta paikkakuntana oli tällä kertaa Tampere. Tittelini oli asiakaskokemuspäällikkö, eli tehtävänä oli selvittää miten hotellivierailla meni yö, mitä mieltä olivat hotellista jne.. Päivän pomona oli muiden Omppupäivien tapaan markkinointikoordinaattori Pilvi Srichokin, joskin hän vaikuttaa Helsingissä. Hän oli ikään kuin etäpomona.

OMENA HOTELLI

Omppu on tarjonnut pari aiempaakin perättäistä duunipäivää, joten tarina yrityksestä olisi hieman toistoa. Tsekkaa aiemmista blogeista tarinaa Ompusta, tai siirry suoraan Ompun sivuille varaamaan oma hotellihuoneesi. Ompun sivuille pääset tästä.

PÄIVÄNI ASIAKASKOKEMUSPÄÄLLIKKÖNÄ

Saavuin Tampereelle lunastamaan asiakaskokemuspäällikön tittelin päivää ennen työpäivää, sillä yövyin Ompussa, kuten muinakin Omppupäivinä. Duunit alkoivat aamulla kello 9, ja tehtävänä oli selvittää mitä mieltä asiakkaat olivat Omppukokemuksesta. Minulla oli kyselylaput, kynät ja punainen liivi, mutta pöytä puuttui. Löysin aamulla siivoojan joka ohjasi minut pomonsa toimistoon. Sieltä olisi saanut pöydän ja tuolit, mutta näin siellä vapaana kirjoitusalustoja, joten lainasinkin muutaman sellaisen. Homma helpottui selvästi.

Sitten hotellin aulaan odottamaan aamu-unisia asiakkaita. Jos luit miten 42. työpäivä meni, niin vähän tuli sama ongelma. Ihmisillä ei ole aikaa tai ”aikaa” vastata kysymyksiin, juoksevat vain kiireesti ulos. Okei ymmärrän sen, että aina ei huvita tuhlata aikaa. Kyselyn tarkoitus on kuitenkin saada tietoon asiakkaiden kokemuksia, jotta Omppu voi parantaa jo ennestään hyvää konseptia.

Helsingissä asiakasymmärryspäällikkönä houkuttimeksi laitettiin kilpailu, jossa vastaajat osallistuvat ilmaisen hotelliyön arvontaan. Samaa olisi voinut käyttää Tampereella, mutta lähdin hieman sooloilemaan. Ostin Ompun juoma-automaatista Colat, Fantat sekä kivennäisvedet pois, ja lupasin kaikille vastaajille ilmaiseksi kylmän limpparin. Tämä toimi, sillä noin 70% ulosmenijöistä jäi vastaamaan kyselyyn.

Vastaa kyselyyn ja saat limun! - Ei huono tarjous.

Vastaa kyselyyn ja saat limun! – Ei huono tarjous.

Kyselyssä selvitettiin oliko hotelli ja oma huone helppo löytää, oliko ovikoodilla helppo liikkua, löytyikö hotellista tarvittavat opasteet, mikä oli ensivaikutelma, söikö aamiaista ja missä, vastasiko hotelli odotuksia jne.

Kaikki eivät tosiaan ehtineet vastailla, mutta palautetta kyllä sain tasaiseen tahtiin myös suullisesti. Toimin myös oppaana sellaista tarvitseville, joskin lähinnä osasin auttaa vain hotelliin liittyvissä kysymyksissä, koska Tamperetta en niin hyvin tunne.

Kyselyaika oli aika lyhyt, ja aika meni todella nopeasti. Kaikki oli oikein mukavia, vaikka ehkä pientä aamuärtyneisyyttä joillakin olikin havaittavissa.

Lomakkeet pitää vielä toimittaa Ompun toimistoon jossakin vaiheessa, ja samalla teen yhteenvedon saaduista suullisista palautteista sekä omista huomioista.

Päivä oli pulkassa, joten oli aika siirtyä seuraavaan kaupunkiin jossa on Omppu.

Kiitos jälleen Omppu ja Pilvi.

Tampereen Omppu

Tampereen Omppu

Tervetuloa Juha Jalonen

Tervetuloa Juha Jalonen

Hotellin toinen sisäänkäynti

Hotellin toinen sisäänkäynti

Tampereen hurjat

Tampereen hurjat

Sisääntuloaula

Sisääntuloaula

Tampere

Tampere

Nääs

Nääs

Tampereella tuo vesi on tosi tuiman mustaa

Tampereella tuo vesi on tosi tuiman mustaa

Finlayson

Finlayson

Jos ens kerralle ehtisi Näsineulaan ylös asti... on se huisi!

Jos ens kerralle ehtisi Näsineulaan ylös asti… on se huisi!